sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Blogini syntymä ja vauvavuosi


Olen ensisynnyttäjä blogihommissa. Blogini syntyi yllätysraskauden rakkauslapsena kesäkuussa 2016 ja synnytys oli suhteellisen kivuton. Vauvakupla puhkesi kesän jälkeen ja lastentaudit alkoivat vaivaamaan syksyllä, kun tajusin, että enhän minä tiedä mitä pikkuisen kanssa pitäisi tehdä.

Hima Saimi -blogi on ensimmäinen blogi, jota olen kirjoittanut tosissani ja säännöllisesti. Joskus on tullut aloitettua joku "kesäkuntoon...", mutta sen kirjoittaminen on päättynyt yhtä nopeasti, kuin kesäkunnon tavoittelu.

Ensimmäiset kuukaudet blogillani meni lattialla maatessa ja saldona oli yhteensä 32 postausta, joista 17 marraskuussa. Siinä vaiheessa, kun "lasta" sai aloittaa istuttamaan haaveilin oman domainin hankkimisesta, mutta päätinkin vaihtaa blogipohjaa. Bloggeriin siirryin joulukuussa 2016 Wordpress-pohjasta (tämä ehkä selittää miksi tuo sivupalkin arkisto alkaa vasta marraskuusta 2016). Oliko muutos hyvästä, siihen en puutu, mutta olipa ainakin jotakin uutta tuskailtavaa opeteltavaa.

Tutustun blogimaailmaan joka päivä enemmän ja tällä hetkellä olen iloinen, että keksin eräänä toukokuisena päivänä aloittaa jakamaan kokemuksiani "julkisesti". Ennen omaa blogiani, blogien lukeminen rajoittui lähinnä tiedonhakuun. Ruoanlaitto- ja leivontavinkkejä tai matkailujuttuja lähinnä. Miksi sitten innostuin aloittamaan blogin kirjoittamisen? Minun syyni on yksinkertaisuudessaan se, että halusin kirjoittaa. Minulla on lapsesta asti ollut tunne, että joku päivä kirjoitan kirjan! Tunnistaako kukaan tällaista itsestään? Minun sisäinenpaloni päästä toteuttamaan itseäni ajoi minut aloittamaan blogin. Kirjoittaminen tuo minulle hyvän olon ja se tuo minulle vaihtelua perhe- ja kouluarkeen.

Alussa mainitsin, että "lastentaudit alkoivat vaivaamaan". Minun lapsentauti oli, että tajusin etten oikeasti tiedä tästä blogijutusta oikein mitään :) Aloitin bloggaamisen valitsemalla vain jonkun blogipohjan (jota joskus olin kokeillut) ja aloin kirjoittamaan. Jos luet ensimmäistäkään "näin aloitat blogin" -kirjoitusta, siellä varmasti kerrotaan, että ÄLÄ TEE NÄIN ja sen jälkeen minun blogini nimi. En siis lainkaan miettinyt kenelle kirjoitan tai olisiko syytä rajata aiheita. Eli tekemällä on opittu :) Toisaalta tästä oli se hyvä puoli, että tämän johdosta löysin opinnäytetyön aiheeni, Opinnäytetyö liittyy blogin aloittamiseen, mutta siitä joskus myöhemmin lisää.

Blogini nimi oli ehkä ainoa asia mitä mietin vähän pidempään. Hima Saimi -nimi on yhdistelmä omaa ja poikani nimeä (-mi tulee Mirkasta, mutta muuta en sitten myönnäkään. He tietää ketkä tietää :) ). Aivan kuten lapselle nimeä valitessa, punnitsin eri vaihtoehtoja ja lopulta päädyin yhdistelmään joka tuntui parhaalta. Hima on kotia tarkoittava sana ja Saimi on minusta nätti, suomalainen nimi ja se tuo mieleeni Saimaan.

Tässä kuussa blogini on 10 kuukautta ja kovasti kontataan ja kiinteitäkin on syöty jo jonkin aikaa. Kehitystä on siis tapahtunut ensimmäisestä parkaisusta. Blogini synttärit on 1.6. ja vuosikasta pitää juhlia asiankuuluvin menoin. Kiitos sinulle lukijani, että jaksat lukea höpinöitäni. Onko mielessäsi aihe, josta haluaisit lukea? Jätä kommenttikenttään ehdotuksesi ja katsotaan mitä saan aikaiseksi.

Tämä postaus on tehty maaliskuun postauksena Mammalandian kanssa. Mammalandian kotisivun löydät täältä ja Mammalandian Facebook sivun täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana on vapaa. Kaikki kommentit luetaan!